Hemligheterna bakom Xlash fantastiska tillväxtresa – med Svante Gabrán

25 oktober, 2021

Svante Gabran

Xlash-grundaren Svante Gabrán är äntligen gäst i Ordinary People who do Badass Things och delar med sig av sina bästa råd för att skapa en riktig snabbväxare!

Svante Gabrán ger sina bästa råd om:
– Nycklarna bakom Xlash snabba och lönsamma tillväxt
– Hur man skalar ett företag
– Nycklarna till en framgångsrik e-handel och marknadsföring i sociala medier
– Hur man värderar ett snabbväxande företag
– Svantes viktigaste rutiner och vanor samt mycket mer.

Vill du också bygga en snabbväxare? Då är detta helt rätt avsnitt för dig.

Lyssna på avsnittet direkt här nedanför eller ladda ned det på din favoritplattform. Det gör du här – välj mellan Apple Podcasts, Spotify eller Acast. Tips! Prenumerera på Ordinary People who do Badass Things för att inte missa något avsnitt!

Kort om Svante Gabrán

Svante Gabrán är en av grundarna till Xlash. Han har en bakgrund från Berghs school of communication och har främst arbetat med marknadsstrategi i allmänhet och influencer marketing, retail samt e-handelsutveckling i synnerhet.

Mer om företaget bakom Xlash

Skönhetsbolaget bakom Xlash – ett serum för längre ögonfransar – heter Beauty Generations. Bolaget grundades 2018 och ägs idag av Svante Gabrán och Daniel Korhonen, tillsammans med det brittiska bolaget som tagit fram serumet. Under flera år låg omsättningen stabilt men plötsligt under 2019 hände något och omsättningen tog rekordfart. Just produkten Xlash blev en jättesuccé och tack vare den omsätter bolaget idag över 100 miljoner kronor. E-handel i kombination med sociala medier medan de fortfarande var i sin linda är en anledning till framgången enligt Svante Gabrán. Ytterligare framgångsfaktorer är ett stort tålamod från ägarna samt mycket research kring marknaden och konsumentbeteenden. Bolaget har sedan utvecklats och satsar idag på en bredare produktportfölj.

Är du intresserad av fler e-handelssuccéer?

Lyssna då till Pauline Grindvall som berättar hur hon lyckades bygga upp sitt företag inom e-handel till 25 miljoner kronor med god vinst: