Så byggde Johanna Ingelsson upp Equestrian – världens största ridvarumärke på Instagram

10 mars, 2021

Johanna Ingelsson Equestrian Stockholm

Johanna Ingelsson är grundare av Equestrian Stockholm – ridklädesvarumärket som blivit en supersuccé. Idag är man världens största ridvarumärke på Instagram och omsätter efter bara några år en bra bit över 50 miljoner kronor. I det här avsnittet delar Johanna sina viktigaste tankar om:

– Hur man bygger ett superstarkt varumärke i sociala medier
– Sina viktigaste tips för snabbväxande e-handel
– Hennes dagliga rutiner och vanor som gör störst skillnad
– Hur hon bygger ett riktigt vasst team

Och mycket annat. Du hajar, detta är ett måsteavsnitt. Trevlig är hon också, Johanna, och dessutom har hon precis blivit utsedd till en av Sveriges mäktigaste kvinnor av Dagens Industri.. Luta dig tillbaka och njut!

Lyssna på avsnittet direkt här nedanför eller ladda ned det på din favoritplattform. Det gör du här – välj mellan Apple Podcasts, Spotify eller Acast. Tips! Prenumerera på Ordinary People who do Badass Things för att inte missa något avsnitt!

Var kan jag prenumera på “Ordinary People who do Badass Things”?

Alla avsnitt och intervjuer hittar du på driva-eget.se/podcasts eller på din favoritplattform för poddar. Här kan du välja din favoritplattform och lyssna där.

Vill du ha ännu mer inspiration och tips? Prenumerera också på poddarna “Business Hacks” och “Starta Eget-podden” på din plattform.

Om Johanna Ingelsson

Så gär stod det att läsa om Johanna Ingelsson när hon fick mottaga priset Årets Unga Entreprenör 2018

“Johanna Ingelsson startade Equestrian Stockholm 2015, och vill genom nytänkande skapa välgjorda och exklusiva produkter för både den kvinnliga ryttaren och hästen. Företaget arbetar med design och funktion i nya spännande sportmaterial utifrån ett ekologiskt perspektiv. Johannas mål är att Equestrian Stockholm ska fortsätta expandera i samma takt som hittills och växa ytterligare på den internationella marknaden genom att vara ledande inom segmentet ridkläder och hästutrustning samt genom att fortsätta utveckla olika försäljnings- och pr-kanaler. Equestrian Stockholm arbetar också med att stötta ungdomar som vill satsa på ridsporten. Johanna var strålande glad över utmärkelsen.”

Om Equestrian Stockholm

Så här står det om Equestrian Stockholm på företagets hemsida:

“Equestrian Stockholm erbjuder ett exklusivt sortiment till både häst och ryttare runt om i världen. Företaget startades för alla starka kvinnor som delar vår passion – den villkorslösa kärleken till hästar. Vi finns till för alla som sliter i stallet varje dag, som mockar och fodrar, som i full galopp svävar över hinder och inte tvekar inför tuffa utmaningar. För alla som vill känna sig självsäkra, snygga och helt ostoppbara i sadeln. Allt vi gör är för er.” 

Tips! Lyssna också Framgångsvanor och rutiner från Sveriges främsta entreprenörer