Till huvudinnehållet

Kostnadsfritt digitalt event: Starta Eget 2026 – från idé till startklart bolag på 45 min. Läs mer

Anpassa dina flöden och vad som visas först. Läs mer

Driva Eget

Driva Eget bjuder dig på Business Hacks Digital + Framtids-kit (värde 1 290 kr)

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 22 februari, 2021 Uppdaterades 18 december, 2024 5 minuters läsning
Business Hacks Digital

Foto: Business Hacks Digital

Nu bjuder vi våra följare på evenemanget Business Hacks Digital (värde 295 kr) och vårt framtids-kit för företagare (värde 995 kr, gäller de 250 första anmälda). Se till att boka din plats direkt, platserna är begränsade och biljetterna brukar gå snabbt.

Hur bygger jag framtidens företag efter corona? Vilka trender måste jag ha stenkoll på? Och finns det några Business Hacks som tar mitt företag till nästa nivå – och det snabbt?

Om du vill ha svaren på dessa frågor vill vi bjuda dig på årets viktigaste event för oss företagare. Dessutom får de 250 första som anmäler sig vårt framtids-kit som verkligen ger dig verktygen och strategierna för att bygga framtidens företag.

Klicka här för att komma till anmälningssajten >>

Vad är Business Hacks Digital?

Business Hacks – som normalt lockar fulla hus över hela Sverige sedan 2012 – har blivit ett digitalt event i spåren av Corona. Under en timme i mars får du extremt konkreta verktyg och "hacks" som levlar dig och ditt företag in i framtiden. Du kommer att kunna mäta skillnaden. Du väljer själv mellan fyra olika tider den 9:e eller 10:e mars.

9:e mars – 12.30 eller 18.00
10:e mars – 12.30 eller 18.00
(Business Hacka Digital är cirka 60 minuter långt.)

Huvudinspiratörer är tre av landets absolut främsta experter på framtidens företagande – Johnny SundinCharlotte Mattfolk och Gustaf Oscarson. Platserna är begränsade och varje detalj är skapad för att ge dig framtidens viktigaste "business hacks", men bara du kan prioritera in detta. Väljer du att styra din framtid eller låter du framtiden styra dig?

Klicka här för att komma till anmälningssajten >>

Business Hacks Digital

Vilka kan anmäla sig och vad kostar det?

Business Hacks Digital är öppet för alla företagare. Självklart kan du också bjuda in dina medarbetare att se evenemanget. Platserna är dock begränsade så vi rekommenderar en snabb bokning för att få plats, biljetterna brukar gå snabbt.

Vad kostar det att köpa biljett, undrar du? I vanliga fall kostar biljetterna till Business Hacks Digital 295 kronor och uppåt. Men, just nu vill vi boosta dig och alla andra företagarhjältar som har kämpat sig igenom coronapandemin. Därför bjussar vi på biljetten denna gång och dessutom får de 250 första som anmäler sig vårt Framtids-kit (värde 995 kr). Du är värd all framgång i världen och detta är vårt sätt att hjälpa dig att lyckas i framtiden.

Vad ingår i biljetten?

60 minuter med de viktigaste insikterna, strategierna och verktygen för att bygga framtidens företag

3 av Sveriges främsta experter på framtidens företagande ger dig sina bästa hacks. Detta kan spara dig flera år av felaktiga beslut och "gammaldags tänkande".

5 av coronakrisens stora företagarhjältar delar med sig av sina coronastories och berättar vilka smarta strategier de har använt för att vända krisen till succé.

Framtids-kitet för företagare ingår för de 250 första anmälda! Utan extra kostnad skickar vi dig våra 5 viktigaste framtidsguider, e-boken "Så bygger du ditt drömföretag" och 1 månads kostnadsfri prenumeration på Driva Eget Premium (ord 995 kr).

Klicka här för att komma till anmälningssajten >>

Berätta mer om programmet och föreläsarna?

3 av Sveriges främsta experter på framtidens företagande ger dig sina bästa hacks.

10 hacks som bygger framtidens företag – med Gustaf Oscarson

Föreläsaren, entreprenören och investeraren Gustaf Oscarson bjuder dig på 10 helt nya och extremt konkreta "hacks" som hjälper dig att skapa framtidens version av ditt företag och framtidens version av dig själv. De här verktygen sparar dig massor med tid, energi och pengar – vi som testat dem har blivit upp till 126 arbetsdagar mer effektiva per år.

HappyBrain - Lär din hjärna att hantera framtiden – med Johnny Sundin

Din hjärna befinner sig i en av världshistoriens mest utmanande perioder. Vad
händer? Vart skall vi? Verksamheter försvinner, nya affärsidéer blommar upp, tekniken utvecklas och vi letar nya plattformar att bygga våra affärer ifrån.

Hur får man då sin hjärna att vara i form och redo för en komplex värld i ständig
förändring och transformation? Hur får man sans och balans i den nya gig-ekonomin, bland skärmar och digitala möten?

Med de viktigaste delarna från sin föreläsning HappyBrain delar Johnny Sundin de viktigaste verktygen för hänförelse, fokus, mindfulness, hälsa, attityd,
mindset och kreativt tänkande i en alltmer digitaliserad värld..

Så blir framtiden för företagare efter corona – med Charlotte Mattfolk

Hur kommer framtiden att se ut för oss företagare efter Corona? Hur kommer Amazon att påverka oss? Och vilka teknikskiften måste vi ha stenkoll på för att fortsätta vara relevanta?

Allt det och mycket mer får du lära dig av framtidsexperten Charlotte Mattfolk i Business Hacks Digital. Om du vill fortsätta vara relevant som företagare – lyssna hela vägen in i kaklet. Här får du nämligen veta hur fyra troliga scenarion för världens framtid ser ut, och vad du behöver göra för att anpassa företaget efter dem.

Klicka här för att komma till anmälningssajten >>

Får mina anställda också ta del av eventet?

Absolut! Vid Business Hacks Digital (till skillnad från våra fysiska evenemang) kan du också bjuda in dina medarbetare som inte är delägare. Ta chansen att bjuda dina medarbetare på en riktig inspirations- och kunskapsboost i tuffa tider. Observera att samtliga deltagare måste anmälas till eventet.

Vilka arrangerar eventet?

Evenemanget arrangeras av Driva-Eget.se och MittFöretag.com, två av Sveriges största företagarsajter. MittFöretag.com har sedan 2011 arrangerat Sveriges största företagarturné med 1 000-tals besökare över hela landet. 95 % av besökarna anger att de vill komma igen, och några av landets främsta föreläsare finns med på evenemangen. Här får du nätverket, kunskapen och inspirationen du behöver för att bygga ett framgångsrikt företag på dina villkor. Temat "Business Hacks" hade premiär 2019 och Business Hacks Digital är ett specialupplägg under Coronakrisen.

Huvudsponsor till evenemanget är Visa – Världens största nätverk för betalningar. På visa.se/foretagshjalpen får du tips och råd om hur du digitaliserar ditt företag och ställer om för en ny framtid. Du får också verktyg och tips för att nå fler kunder.


Dela artikeln

ANNONS

Innehåll från DPJ Workspace

Partner

Hur många rätt har kontorsmiljön på ditt företag? Testa här!

En genomtänkt arbetsmiljö är en av de mest lönsamma investeringar ett företag kan göra, både för produktiviteten och för medarbetarnas välmående. Här kan du testa hur många rätt ditt företags kontorsmiljö får – och ta del av de bästa tipsen för hur du skapar en produktiv arbetsmiljö.

dpj-logo
DPJ Workspace 24 november, 2025 Uppdaterades 24 november, 2025 3 minuters läsning
Kontorsmiljö

Foto: Kontorsmiljö DPJ Workspace

Testa just ditt företags kontorsmiljö lite längre ned. Men först, låt oss prata produktiv kontorsmiljö. När det pratas om ergonomiska möbler är det lätt att tänka på kostnaden, men det är viktigt att också se de långsiktiga vinsterna.

– En hälsosam arbetsmiljö leder till högre produktivitet, ökat engagemang och friskare medarbetare. Och just motiverade medarbetare är företagets viktigaste tillgång, säger Peter Johansson, grundare och vd på DPJ Workspace.

Och Peter vet vad han pratar om. Med över 30 år i branschen har han på nära håll sett hur mycket valet av kontorsmöbler kan påverka verksamheten; allt från hur förtroendeingivande företaget framstår som, till hur bra medarbetarna mår på arbetsplatsen. I slutändan blir påverkan alltid ekonomisk. 

Hans företag DPJ Workspace är specialister på kontorsmöbler som höj- och sänkbara skrivbord, ergonomiska kontorsstolar och ljudabsorbenter. 

Kontorsmöbler är verktyg som påverkar både prestation och hälsa, berättar Peter och utvecklar.

– Oavsett bolagets storlek bör kontorsmöbler ses som en investering. Rätt val förebygger sjukskrivningar, minskar rekryteringskostnader och ökar chanserna att vinna affärer.

Hälsa och produktivitet – ett helhetskoncept 

En ergonomisk arbetsplats handlar om mer än enstaka möbler. För bästa effekt behöver helheten fungera. Det kan bland annat handla om:

– Många glömmer ljus och ljud när de tänker ergonomi. En bra skrivbordslampa är skonsam mot ögonen och kan motverka både trötta ögon och huvudvärk. Med ljudabsorbenter mellan skrivborden minimeras distraktioner, vilket förbättrar koncentrationen markant, berättar Peter.

Han understryker att det är när alla delar fungerar ihop som man skapar en arbetsmiljö där medarbetarna kan prestera på topp. Upptäck några av DPJ:s mest populära skrivbord här.

Kvalitet framför pris – därför lönar det sig

När man jämför inköpskostnaden mellan högkvalitativa kontorsmöbler och billigare alternativ ser man ofta en prisskillnad på 20–100 %. Ändå är det nästan alltid de billiga alternativen som blir dyrast i längden. 

Peter Johansson lyfter tre tydliga skäl att välja kvalitet:

  1. Längre livslängd – färre inköp
    Kvalitetsprodukter håller ofta 4–20 gånger längre än lågprisalternativ. Det ger både bättre totalekonomi och mindre miljöpåverkan.
  2. Färre sjukskrivningar och ökad prestation
    När kroppen mår bra ökar prestationen. Rätt stol och möjligheten att växla mellan sittande och stående minskar risken för belastningsskador som annars ofta leder till långa rehabiliteringsperioder.
  3. Ökad trivsel – lägre personalomsättning
    Investeringar i arbetsmiljön skapar en kultur där medarbetare känner sig sedda och värderade. Det gör det enklare att behålla personal och minskar både kostnader och tidsåtgång för rekrytering. 

Kvalitativa möbler vinner i längden

När man väger kostnaden för bra kvalitetsmöbler mot kostnaderna för produktivitetstapp, sjukskrivningar, rekryteringar och sämre trivsel blir resultatet tydligt: kvalitetsmöbler är en investering som betalar sig många gånger om. 

– Dåliga kontorsmöbler kostar företag betydligt mer än ett inköp av ergonomiska och hållbara möbler någonsin gör. Sjukskrivningar och hög personalomsättning är inte bara dyra, de påverkar även hela företagskulturen. Alla vinner på en arbetsmiljö där människor mår bra,  sammanfattar Peter Johansson. 

Tips! Upptäck kontorsstolar utvalda av riktiga proffs på dpj.se.

Checklista för kontorets ergonomi – hur presterar ditt företag?

Så låt oss testa ditt företag. Hur många rätt har ni?

🔲 Höj- och sänkbara skrivbord 

🔲 Ergonomiska kontorsstolar 

🔲 Skrivbordslampor 

🔲 Ljudabsorbenter 

🔲 Ståmattor 

🔲 Handledsstöd 

Om DPJ Workspace
DPJ Workspace är specialister på kontorsmöbler och inredningstjänster för företag. I över 30 år har de levererat kontorsmöbler och inrett arbetsplatser över hela Europa. Sortimentet består av noggrant utvalda produkter – från höj- och sänkbara skrivbord och ergonomiska stolar till belysning, förvaring och akustiklösningar. DPJ erbjuder alltid minst 10 års garanti och 30 dagars ångerrätt – även för företagskunder.



Starta Eget-skolan

Nu lanserar vi Starta Eget-skolan – helt kostnadsfritt för dig

Dags att äntligen dra igång ditt drömföretag? Kul! För just dig har vi skapat Starta Eget-skolan – med våra allra bästa tips, checklistor, kalkyler och mallar. I 16 steg tar vi dig från idé till startklart bolag och första kunderna. Häng på!

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 30 november, 2025 Uppdaterades 12 december, 2025 3 minuters läsning
Starta eget som anställd (detta måste du veta)

Vi på Driva Eget har hundratals guider om att starta eget, och äntligen har vi sammanställt allt i en starta eget-skola. Den fungerar så här:

  1. I 16 steg tar vi dig från drömmar och idéer till startklart, registrerat (och förhoppningsvis) framgångsrikt företag. Lite längre ner kan du se alla delar i starta eget-skolan.
  2. Vi rekommenderar också att du anmäler dig till vårt stora Starta Eget-event (digitalt), helt kostnadsfritt. Där går vi igenom de absolut viktigaste tipsen på 45 minuter. Anmäl dig här – rekommenderas varmt (våra event brukar alltid bli fullbokade, så först till kvarn).



Extra stolta är vi över att Spiris är partner till både starta eget-skolan och starta eget-eventet. Vi har jobbat med Spiris i många år och vet hur duktiga de är på att hjälpa oss företagare – både med sin populära ekonomiplattform och med smarta mallar, checklistor och verktyg. Så låt oss introducera Spiris som partner, och låta dem ge några riktigt bra tips direkt.

Spiris tipsar:

✔️ Här kan du ladda ned en gratis mall för din affärsplan
✔️ Upplev Spiris! Prova Spiris bokföring och fakturering – gratis.
✔️ Har du frågor om att starta eget? Snacka med oss allt mellan himmel och jord, så länge det rör företagande. Boka gratis rådgivning.
✔️ Vill du också starta aktiebolag snabbt och enkelt? Skaffa ett lagerbolag. När du blir kund hos oss, får du ett på köpet. Läs mer här.
✔️ Vilken affärsidé blir din? Vi bjuder på 37 färdigpackade idéer som kan bli ditt företag.

Genom hela Starta Eget-skolan kommer vi att få smarta tips från Spiris. Nice!

Här är stegen i Starta Eget-skolan

Alright, låt oss gå igenom de olika delarna i Starta Eget-skolan. Bäst är förmodligen att gå igenom allihop – men du kan såklart också handplocka dina favoriter.

  1. Hitta en lönsam och hållbar affärsidé – så här gör du
  2. Så skapar du en affärsplan – steg för steg
  3. Starta eget som anställd (detta måste du veta)
  4. Vilken bolagsform är bäst 2026 – enskild firma eller aktiebolag?
  5. F-skatt? FA-skatt? Moms? Skatterna du behöver förstå i uppstarten
  6. Vad kostar det att starta eget? Och hur finansierar jag uppstarten?
  7. Avtal, försäkringar och tillstånd du behöver som företagare
  8. Checklista: Starta eget företag – steg för steg
  9. Registrera enskild firma hos Verksamt – steg för steg
  10. Registrera aktiebolag hos Verksamt – steg för steg
  11. Få dina första kunder – så marknadsför du smart i uppstarten
  12. Så sätter du rätt pris på dina tjänster eller produkter
  13. Så kommer du igång med hemsida, Google och sociala medier
  14. Gör din första budget – och förstå företagsekonomi som nyföretagare
  15. Vanliga misstag nya företagare gör – och hur du undviker dem
  16. Hur fungerar bokföring? Enkel guide för nya företagare

Alright kompis, inget att vänta på va? Kört hårt och all lycka till!

Och du – vill du verkligen ta stora kliv och bygga ditt drömföretag? Gör som 1 000-tals andra företagare, bli medlem i Driva Eget Plus.



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.