Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

Från 0 till 700 miljoner

8 december, 2010 3 minuters läsning
Hur gör man det omöjliga möjligt?


På första sidan i nya Inspirationskalendern skriver jag så här:


”Ibland när man hör talas om någon som verkligen har lyckats är det lätt att fråga sig:



Hur gjorde han? Eller: Hur kunde hon lyckas med det?”


Nu tänkte jag fråga dig. När du hör att någon annan t ex i din bransch har lyckats, hur tänker du då?


Vi tar några exempel på hur du skulle kunna tänka, först neggaren som är avundsjuk.



- Äh, hon har bara haft en massa tur. Jag däremot har otur, därför lyckas inte jag.



Och så den som inte tror på sig själv:



- Det är klart att han lyckas. Jag däremot är inte lika bra. Skulle aldrig klara det.



Eller som jag brukar tänka:


- Wow! Kunde hon göra det? Perfekt, där fick jag ännu ett bevis på att det går att göra något extra och lyckas.



Jag går igång på att andra lyckas med det som neggarna tycker är omöjligt.


När jag träffar en sådan person samlar jag på mig all inspiration jag kan. Det hjälper mig när jag ska göra det ”omöjliga” själv.


Idag tänkte jag berätta om en sådan person. En helt vanlig kille. Med den lilla skillnaden att han vid 14 års ålder bestämde sig för att bli miljonär.


Verkligen bestämde sig.


Vilket gjorde att han såg till att arbeta och spara ihop till sin första miljon. Så vid 23 års ålder klarade han det målet.



Du kanske säger:


- Helt omöjligt, kan aldrig stämma.



- Jo det stämmer. Han heter Magnus Helgesson.



Han bestämde sig också för att starta en restaurang. Harrys Pub i Falkenberg. Du känner säkert igen Harrys-konceptet om du tänker efter.


Efter många om och men lyckades han med det.



Det blev den första av 40 restauranger.


Han har gjort en framgångsresa från 0 till 700 miljoner.



Med sin idé och med sin drivkraft att vilja nå sina mål.


- Helt omöjligt, kan aldrig stämma.



- Jo det stämmer. Jag har dessutom träffat honom och jag vet varför han har lyckats.



Magnus lyckas genomföra sina planer gång på gång eftersom han är målinriktad och positiv. Han ger energi.



Han struntar i vad som "inte" går att göra. Och fokuserar istället på vad han VILL göra.



Sedan ser han till att göra det.


Jag har fått möjligheten att studera hans framgångsresa i detalj.


Vi har nämligen skrivit en bok tillsammans.


En bok där jag noggrant beskriver vad som krävs av någon som vill göra det omöjliga. Och berättar EXAKT vad det var som gjorde att Magnus lyckades.



Sedan beskriver Magnus själv sin resa. Hur det gick till när han fick idén, hur det gick till för att ta sig förbi alla hinder. En mycket inspirerande läsning.



Och sedan kommer det riktiga guldet. Magnus ger oss sina 21 bästa råd för hur man blir framgångsrik. Alltså det han faktiskt GÖR för att lyckas med det som neggaren tycker är omöjligt.


Tänk efter nu. OM man vill lyckas själv. VEM ska man då lyssna på?



Självklart en expert som har gjort det gång på gång.



Magnus har en ny idé nu. Han vill öppna en Harrys restaurang på månen.



Nu kanske du säger det igen:


- Helt omöjligt, det går aldrig.



Jag skulle inte säga så om jag var du. Jag har nämligen träffat Magnus.



Ta chansen att bli inspirerad av Magnus historia du också.



Läs den i boken Harrys - vägen till månen.



Klicka HÄR

Dela artikeln

ANNONS

Innehåll från Billo Företag

Partner

Äntligen lanseras företagens digitala brevlåda – för alla bolagsformer

Att vara företagare är ett pussel av mejl, papperspost, fakturor och möten. Men hur hittar du balans i vardagen och frigör mer tid till det som faktiskt skapar värde för företaget? En lösning är att sköta all sin företagspost digitalt – hur mycket tid kan du och ditt företag spara med en digital brevlåda?

billo
Billo Företag 3 februari, 2025 4 minuters läsning
Digital-brevlada-for-foretag-1400x788

Foto: Billo

Den som har drivit företag ett tag känner igen sig i den ständiga strömmen av papperspost: fakturor, myndighetsutskick, försäkringspapper och allt däremellan. Detta blir lätt en källa till både stress och felhantering.

Nu lanseras Billo Företag, Sveriges första digitala företagsbrevlåda för alla bolagsformer (även enskild firma!). Med Billo Företag blir det möjligt att samla alla viktiga dokument på ett ställe – direkt i mobilen eller på datorn. Du slipper klipp-och-klistra-lösningar med olika system och kan hantera hela ditt administrativa flöde från samma plattform. Värt att läsa mer om va? Det gör du här.

En ny undersökning från IPSOS (på uppdrag av Billo), visar att 47 procent av svenska småföretagare känner frustration kring administrationsarbete och hantering av fakturor och dokument. I många fall spenderas upp till en dag på administrativa uppgifter.

I praktiken är det här tid som kan läggas på kärnverksamheten, kundkontakter eller helt enkelt en välbehövlig paus. Då blir en smart digital brevlåda mer än bara en bekvämlighet – den kan faktiskt ge konkurrensfördelar.

– Vår undersökning visar att över 82 procent av svenska småföretagare behöver spendera minst en dag i veckan på att arbeta med administration och papperspost. Vi vill hjälpa till att minska tiden, stressen och risken för påminnelseavgifter genom att samla all post och dokument på ett ställe, och samtidigt göra det enkelt att betala fakturor direkt i appen, säger Billos vd Johan Eklöf.

Tips! Vill du också testa Billo Företag? Just nu kan du prova första månaden för 0 kronor, utan bindningstid. Läs mer här.

Första digitala brevlådan för alla bolagsformer

Billo har redan etablerat sig på den privata marknaden, och nu har de tagit klivet in på företagsarenan. Billo Företag är Sveriges första digitala företagsbrevlåda som stödjer alla bolagsformer, inklusive enskilda firmor, aktiebolag och handelsbolag. Det här är en avgörande skillnad mot andra aktörer på marknaden som ofta riktar in sig på större bolag eller förutsätter att användaren redan är privatkund hos dem.

Så funkar Billo Företag

Billo Företag går ett steg längre än traditionella digitala brevlådor. Tack vare automatisk tolkning av innehåll, oavsett om du laddar upp ett digitalt dokument eller skannar in en pappersfaktura, blir hanteringen betydligt enklare. Systemet kan hjälpa dig att sortera och kategorisera dokument, vilket sparar tid och minskar risken för att missa viktiga deadlines.

En annan fördel är att du kan betala fakturor direkt i brevlådan. Du slipper alltså hoppa mellan olika bank- och bokföringssystem för att sköta ekonomin. Den här helhetslösningen är en av anledningarna till att många företagare anser att de sparar både tid och administration när de går över till Billo.

Vad skiljer Billo Företag från konkurrenterna?

  1. Direktbetalning av fakturor:
    I Billo kan du betala dina fakturor direkt i tjänsten, vilket innebär att du slipper logga in i banken separat varje gång.
  2. Stöd för enskild firma:
    Billo är unika med att erbjuda en digital brevlåda för enskilda firmor – något som andra större aktörer ännu inte har.
  3. Automatisk tolkning av uppladdade dokument:
    Oavsett om du fotar av eller skannar ett papper, eller får in en PDF, tolkar Billo innehållet automatiskt. Detta ger en smidigare översikt och sparar tid.
  4. Inget krav på privatkonto:
    Många konkurrenter kräver att du först blir privatkund för att kunna använda deras företagslösning. Billo kräver inte det. Du kan alltså köra igång med ditt företag direkt.

Så blir du mer effektiv med digital brevlåda för företaget

Så vad är fördelarna med att ha en digital brevlåda där allt hänger ihop? Och vad ska jag tänka på när jag väljer lösning?

  1. Samla allt på ett ställe:
    Se till att dina fakturor och papperspost finns i samma digitala ekosystem. Slipp pappershögar och separata system som inte pratar med varandra.
  2. Automatisera så mycket som möjligt:
    Använd inbyggda automationsfunktioner för att få aviseringar när fakturor förfaller, eller när nya myndighetsbeslut trillar in i brevlådan.
  3. Integrera med bokföringen:
    Rätt digital brevlåda kan samarbeta med ditt bokföringsprogram. Då behöver du inte dubbelregistrera uppgifter eller riskera missade verifikationer.
  4. Se över säkerheten:
    Säkerställ att tjänsten du väljer har stark kryptering och lösningar för att uppfylla GDPR-krav. På så sätt kan du undvika dyra säkerhetsincidenter.

Sammanfattning – varför ska mitt företag ha en digital brevlåda?

Digitala brevlådor har blivit ett självklart inslag för många privatpersoner – och nu är det hög tid för företagare att haka på tåget. Billo Företag sparar inte bara tid, utan kan också ge en bättre översikt över verksamhetens ekonomi och skriftliga kommunikation.

Genom att automatisera rutinuppgifter, samla all post på ett ställe och slippa krånglet med pappershantering kan du lägga mer fokus på det viktiga: att utveckla ditt företag.

Tips! Vill du också testa Billo Företag? Just nu kan du prova första månaden för 0 kronor, utan bindningstid. Läs mer här.

Om Billo
Billo Företag är den första digitala brevlådan som låter alla typer av bolag – inklusive enskilda firmor – lägga mindre tid på administration och mer tid på det de gör bäst: sitt jobb! Billo är en statligt godkänd digital brevlåda (Digg) med tillstånd hos Finansinpektionen (FI).



Personlig Utveckling & Hälsa

Fem nattvanor som förändrar ditt företagarliv – testa detta!

Tänk om du kunde vakna upp supermotiverad varje dag – redo att ta dig an alla utmaningar i ditt företag. Vi använder oss av fem enkla knep för att få den bästa starten på dagen. Vilka använder du?

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 22 maj, 2025 3 minuters läsning
Nattvanor

Foto: Unsplash



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.