Ny webbkurs: PR för småföretagare – grundkurs

Foto: Foto: Anneli Nygårds
– Det gäller att ha en bra mediestrategi, säger hon.

Hon hjälper dig med hur du kan använda PR som gratis marknadsföring för ditt företag.
– Det gäller att ha en bra mediestrategi, som grundar sig på en bra idé med koppling till ditt företag. Allt detta ska jag hjälpa dig med, säger Anna Fagerström.

- Det bästa journalister vet
- Ditt företag kan också skapa nyheter
- Din undersökning kan bli en nyhet
- Så väljer du rätt medier
- Så använder du proffsens egna verktyg
- Rätt sätt och rätt tid att kontakta journalister
– Hela idén är att skapa en win-win-situation, så att företagare får PR, samtidigt som journalisten får värdefullt innehåll. Företagare i hela Sverige sitter på massor av attraktiva kunskaper och ”storys” som skulle passa perfekt i medier – ofta utan att ens veta om det, säger Anna Fagerström.
Kursen kostar endast 490 kronor (392 kr + moms). Kursen är avdragsgill om den kan räknas som fortbildning i ditt företag.

En webbkurs är en kurs på nätet. Du kan gå den var som helst – i soffan, på caféet eller på stranden – det enda du behöver är en dator, en smartphone eller en surfplatta och en internetuppkoppllng. Våra webbkurser blandar text, bild, videoföreläsningar, nedladdningsbart material, tester och övningar. Du kan också göra egna anteckningar.
Hur fungerar det att köpa en webbkurs?
För att köpa kursen klickar du på ”Lägg till i varukorg” och sedan ”Betala”. Du kan betala med Visakort, Mastercard eller med Klarna faktura. Innan du genomför betalningen behöver du registrera dig med ditt namn, e-mailadress och det lösenord du vill använda för att logga in på kursen framöver.
När du betalat kursen får du omedelbart tillgång till materialet och kan sedan logga in och ut hur många gånger du vill under ett halvår.
