VD har ordet del 2
2. Publicistiken
Vi har nått ut och får genomslag. En medieprodukt utan läsare är fullkomligt meningslös. Inte bara för att den inte får annonser, utan för att det inte hjälper någon, det påverkar inte någons liv och ingen blir inspirerad till något. Där är tonen viktig, för krångligt orkar ingen läsa, blir det simpelt intresserar det ingen. Vi verkar faktiskt nå ut.
- Journalistiskt har vi hittat rätt ton och blandning, även om det är ett jobb som fortsätter varje dag när det handlar om nyheter.

- Våra läsare gör sitt jobb! De som använder mediciner skriver om det och berättar om sina erfarenheter. Frågar andra om råd och får svar av andra som kommit på en lösning för just den eller den biverkningen, eller vad det handlar om.
Jag är journalist och tror fortfarande på oss som tredje statsmakt, pennans makt och allt vad det brukar heta. Men det här andra, det som internet har gett oss. Det är ännu större. Gemenskap och ett stort nätverk ger oss längre liv har många studier visat, det som internet ger oss. Större och bättre och mer än någon hade kunnat drömma om. Finns du där ute behöver du aldrig vara ensam, det är alltid någon vaken, någon som tänker som du. Vänta bara och se vad det gör med vår livslängd.
- Lyckade samarbeten har inletts. Bland annat samarbetet med Expressen.se har ökat trafiken och gjort Dina mediciner mer känt. Fler samarbeten är på gång.