Knepen som ger Linda fler följare än superkändisarna

Yasemin Bayramoglu

Uppdaterades: 8 september, 2019
Publicerades: 18 september, 2019
Foto av: Roger Olsson

Linda Anderssons bakskola har fler följare i sociala medier än flera av tv:s bakande superstjärnor. Här berättar hon om hur hon lyckats.

Runt 400 000 följare i sociala medier och upp till fyra miljoner besök på bloggen under bara en månad. Linda Andersson har gjort något väldigt rätt med sin Lindas bakskola!

Bra bilder

Fina bilder är det som gör att man stannar till i det eviga scrollandet i sociala medier. Lägg tid och omsorg om bilderna.

Helheten

Bilden bör sedan hänga ihop med rubriken och med texten. Tänk helhet! Hänger det inte ihop blir läsaren förvirrad och tröttnar.

Steg för steg

Lindas USP (unique selling point) är tydliga steg för steg-bilder. Det blir en skola på riktigt. Även den som inte tycker sig kunna baka vågar prova.

Följ trafiken

Lär dig Google Analytics så att du kan följa trafiken för varje inlägg. På det viset kan du lära dig mer både om dina följare och ditt innehåll. När på dygnet är de aktiva? Vad går de igång på? Vad kan du strunta i?

Tänk säsong

Knyt an till tiden just nu. Vad tänker vi på extra mycket under hösten kontra vintern?

Många inlägg

Det diskuteras mycket om hur ofta man kan publicera inlägg i sociala medier. Linda går på mängd. Och för henne funkar det. Tre inlägg om dagen är inget konstigt.

LYSSNA PÅ HELA SAMTALET HÄR: