<![CDATA[]]>

Teknik som minskar väntetiden

Cecilia Ingvarsdotter

Uppdaterades: 2 april, 2019
Publicerades: 29 januari, 2016

Restaurangbranschen digitaliseras i rasande fart. Beställ och betala innan du ens kommit fram till restaurangen. Vissa jättar utvecklar sina egna appar medan startupbolaget Waitress har en lösning för mindre aktörer.

Under torsdagskvällen utsågs Max Hamburgerrestauranger till ”Mobilized Company of the Year”. Max har satsat mycket på teknik som ska göra det lättare för gästerna och under 2015 lanserade de en app som fungerar som en expresskassa.

Nyligen öppnade restaurangen Mother i Stockholm där Melker Andersson och Danyel Couet satsar på det digitala genom att delvis ersätta hovmästare och servitriser av plattor och mobiler.

Startupbolaget Waitress har utvecklat en app som lanserades under hösten 2014. De har sedan dess vunnit ett par priser och inlett ett samarbete med Kista galleria och ett 70-tal restauranger i olika delar av Stockholm. Med appen hittar du restauranger i din närhet som är anslutna till Waitress och du kan både beställa och betala innan du ens kommit innanför dörren.