<![CDATA[]]>

”Hur blir man av med Länsdelen?”

Maja-Stina Skarstedt

Publicerades: 26 augusti, 2013

Läsaren Mats var noga med att avsluta sitt avtal med Länsdelen i god tid. Trots det, och även efter samtal med företaget, får han nya fakturor. ”Vad ska jag göra nu?” frågar han sig till slut. Vår expert Anders Nyman kontaktar Länsdelen.

Signaturen Mats skriver till Driva Eget:

”Har varit kund hos Skånedelen som är en del av Länsdelen under två år. Kostat 1 990 kronor/år plus moms. Jag började med att maila uppsägning (upphör 31/8) i maj, först till Skånedelen, sedan Länsdelen, när jag fortfarande inte hört något, i brev till Öresundsmedia. Försäljare Rickard L ringde mig den 5/8, vi kom överens på telefon att vi skulle avsluta när avtalet går ut, jag meddelade att jag nu är pensionär. Dagen efter fick jag en orderbekräftelse med förlängning ett år till på 1 990 kronor.

Jag skickade samma dag ett brev och bestred bekräftelsen. Ringde även det telefonnummer som stod men fick svar att det saknades abonnent. Kom ihåg att Rickard ringt till min mobil så jag kollade samtalslistor och hittade hans nummer. Ringde den 12/8, han svarade att det blivit något fel och skulle kolla när han kom till kontoret. Hörde inget, men i dag kom faktura på hela beloppet. Ringde Rickard igen, men det var bara mobilsvar, lämnade meddelande. Samtidigt har jag i dag den 14/8 skickat brev och bestriden faktura till angiven adress. Rekommenderade brevet.

Vad gör jag nu?”

LÄS EXPERTSVAR! Vår expert inom området, Anders Nyman, kontaktar Länsdelen direkt. Läs Anders svar här.

FRÅGA DU OCKSÅ! Har du också frågor till Anders Nyman? Fyll i frågeformuläret här.
SENASTE NYTT! … om fakturaskojare hittar du bland annat på vår Facebooksida: Stoppa fakturaskojarna. Gilla oss på Facebook så får du alltid senaste nytt.