Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

I vår ska du vinna säljstarten

6 februari, 2010 2 minuters läsning
Visste du att när jag pratar med säljare och säljchefer som ber mig om hjälp handlar det nästan alltid om tre saker:

1. Vi måste få fler och snabbare avslut och inte bara sitta och vänta

2. Vi måste lära oss att planera våra arbetsdagar bättre, så att vi hinner prata med fler kunder

3. Vi måste lära oss att boka fler möten eller telefondemos, så att vi slipper komma efter

När jag började skriva om försäljning tog jag det just i den ordningen. Först skrev jag 30 sätt att göra affär, boken om hur du gör avslut.

Sedan skrev jag Det är i backarna man rycker, boken om hur du planerar din tid och skriver branschens bästa säljpresentation.

Och nu är det dags för den tredje punkten. Den som kanske ligger mig allra varmast om hjärtat. Den som handlar om säljstarten. Nu kanske du säger:

- Vad menar du med säljstarten, Max?

Det ska jag förklara. Säljstarten är många olika saker och vill du bli en stjärna och få ditt företag att lyfta måste du behärska dom allihop:

- Starten på varje säljdag
- Starten på varje säljvecka och månad
- Starten på varje säljsamtal
- Hur du själv snabbt tar dig ur mikrosäljdippar och dagar med dålig motivation

Och mycket, mycket mer.

Har du tänkt på att i alla idrotter tränar man starter. Alltifrån simning, löpning, Formel-1 och skidåkning. Det som är lika i alla sporter är att missar du starten är det mycket troligt att du också missar din chans att vinna.

Därför har jag under hösten och vintern lagt mycket tid på att ta reda på vad säljstarten egentligen är och hur du ska bära dig åt för att vinna den.

Nu kanske du undrar:

- Varför är det så viktigt att vinna säljstarten?

Tänk om:

- du kunde få komma fram och börja presentera i många fler samtal när du ringer.

- du kunde halvera din bokningstid och ändå ha en kalender sprängfylld med möten.

- du kunde komma hem och slippa säga: ?Idag var en riktigt dålig dag?

Lär du dig vinna säljstarten ökar du försäljningen direkt.

Om detta kommer det handla mycket på bloggen under våren. Jag ska lära dig massor om det.

Dessutom har jag samlat allt jag kommit på i en ny bok som kommer ut den 9 mars: Den rätta gnistan ? hur du vinner säljstarten och gör dina kalla samtal varma.

Mer info om boken får du HÄR

 

Dela artikeln

ANNONS

Innehåll från Almi

Partner

Vilka lån kan mitt företag få hos Almi 2025? Och vad är villkoren?

Vilka lånemöjligheter finns via Almi 2025? Hur hög är räntan? Och hur mycket kan företaget låna? I den här guiden går vi igenom möjligheterna till Almi-finansiering för ditt företag.

Almi 21 april, 2025 7 minuters läsning
Lån hos Almi 2025

Foto: Vilka lån finns hos Almi



Ekonomi & Skatt

Gör tvärtom – och spara 30-50 % av företagets kostnader!

Genom små, enkla knep kan du spara stora pengar och massor med tid. Vi gissar att fyra smarta förhållningssätt kan minska företagets löpande kostnader med 30-50 % per år. Vill du också prova?

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 12 maj, 2025 3 minuters läsning
Göra tvärtom

Foto: Unsplash



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.