Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

Så får du kunden att komma på fyra sekunder

8 december, 2014 2 minuters läsning
Fyra sekunder. Så lång tid har du att fånga besökarens uppmärksamhet på webben sägs det. I såväl sociala medier, nyhetsbrev, blogg och på din sajt. Det är inte mycket.

Så vill du att kunden ska komma – Till din webbplats! Vad trodde du? – då gäller det att sticka ut!

Samtidigt spenderar vi mer och mer tid på nätet. Du som småföretagare har stora möjligheter att hitta din kund – eller snarare hittas av din kund – här.

Det kan handla om att finnas överst på Google när någon söker efter svar som du kan ge. Eller genom intresseväckande innehåll som dyker upp i din kunds flöde på exempelvis Facebook, Instagram och Twitter.

Kort sagt potentialen har aldrig varit så stor, men inte heller bruset. Vi på Driva Eget vill så klart hjälpa dig att nå ut!

Jag har brunnit för, och jobbat med, webb i tio år. Nu vill jag dela med mig av de erfarenheter jag har gjort. Därför byter jag nu namn på min blogg till webbskolan.

Jag kommer att tipsa om hur du ska tänka för att nå dina kunder på nätet. Från nyhetsbrev, sökordsoptimering, content marketing och kampanjer till sociala medier. Kort sagt: webbinnehåll.

Sedan tidigare har jag gett tips för att lyckas på Instagram och på Facebook.

Läs mer:Webbskolan del 1: Här berättar jag hur du får läsare att klicka i nyhetsbrev.Här kommer dagens tips för att fånga uppmärksamheten: Sätt en riktigt intresseväckande, och gärna lite dubbeltydig, rubrik. Som jag gjorde på det här inlägget. Följ sedan upp med kvalitativt innehåll. Då kommer kunden in, och stannar kvar. På fyra sekunder.

Ett annat tips för att behålla kundens intresse, och som en tjänst till kunden, är att alltid hänvisa till mer läsning på din sajt inom det område du skriver om. Till exempel så här:

3 ytterligare sätt vi hjälper dig att nå ut:

1) I nya numret av Driva Eget som kommer i veckan har jag skrivit ett stort tema om hur du tjänar mer på sociala medier. Där får du möta småföretagare som ökat sin lönsamhet genom sociala medier. Är du prenumerant dyker tidningen snart upp hemma i brevlådan. Inte prenumerant? Bli det här!

2) I vår nya social selling-skola med Fredrik Steinholtz får du tips om att bygga kundrelationer och sälja via sociala medier.

3) Dessutom har vi mängder av artiklar och guider kring nätaffärer på sajten.

 

PS: Tipsa gärna mig om vad du vill veta mer om – lämna en kommentar!

Dela artikeln

ANNONS

Innehåll från Almi

Partner

Vilka lån kan mitt företag få hos Almi 2025? Och vad är villkoren?

Vilka lånemöjligheter finns via Almi 2025? Hur hög är räntan? Och hur mycket kan företaget låna? I den här guiden går vi igenom möjligheterna till Almi-finansiering för ditt företag.

Almi 21 april, 2025 7 minuters läsning
Lån hos Almi 2025

Foto: Vilka lån finns hos Almi



Personlig Utveckling & Hälsa

Fem nattvanor som förändrar ditt företagarliv – testa detta!

Tänk om du kunde vakna upp supermotiverad varje dag – redo att ta dig an alla utmaningar i ditt företag. Vi använder oss av fem enkla knep för att få den bästa starten på dagen. Vilka använder du?

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 22 maj, 2025 3 minuters läsning
Nattvanor

Foto: Unsplash



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.