<![CDATA[]]>

Maud Olofsson hyllar Robinsonkupp

Anders Andersson

Publicerades: 28 april, 2009

 

 

 

 

Angela Monroe har skapat affärer för sig själv genom att vara med i TV-programmet Robinsson. För sin PR-kupp har hon nu fått pris av näringsminister Maud Olofsson.

Nyföretagarcentrum i Stockholm har fått fart på det kvinnliga företagandet.  1 666 kvinnor har startat 1 000 företag under det senaste året. Det firades på en vårgala på Nalen i måndags kväll tillsammans med sponsorer. Näringsminister Maud Olofsson delade då ut priser till dessa framgångsrika nya företagare:

  • Anna Kjellgren, Strå.
  • Maria Rindstam, Båtskroten.
  • Leyla Anabestani, Freja Assistanstjänst AB.
  • Angela Monroe, Monroe Design.

Angela Monroe fick, priset i klassen mingel och affärsnätverkande.  Det skriver hon om på sin blogg här:

 – Maud Olofsson och de andra tyckte att det var en helt lysande idé att ställa upp i Robinson för att göra reklam för min firma. 

Angela utnyttjade sin medverkan i TV-programmet genom att göra PR för sitt designföretag på olika sätt, bl a genom att få Aftonbladet att skriva ett uppslag om hennes affärer.

I prismotiveringen står det så här:

”Angela Monroe har med sin light-budget skapat sig ett namn och ett ansikte som många känner igen. Att söka sig till Robinson är ett kreativt och vågat sätt att göra detta på”.

När hon fått priset av Maud Olofsson tog hon förstås tillfället i akt att på Nalen sprida PR för sitt företag – och senare även i sin blogg på detta sätt, som härmed ger henne PR  även på driva-eget.se :

– På  Nalen fick jag chansen  att prata lite om min grafiska formgivning av väggdekor samt andra trycksaker inför de 350 närvarande.