Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

Knepen som ger Linda fler följare än superkändisarna

Yasemin Bayramoglu 18 september, 2019 1 minuts läsning

Linda Anderssons bakskola har fler följare i sociala medier än flera av tv:s bakande superstjärnor. Här berättar hon om hur hon lyckats.

Runt 400 000 följare i sociala medier och upp till fyra miljoner besök på bloggen under bara en månad. Linda Andersson har gjort något väldigt rätt med sin Lindas bakskola!

Bra bilder

Fina bilder är det som gör att man stannar till i det eviga scrollandet i sociala medier. Lägg tid och omsorg om bilderna.

Helheten

Bilden bör sedan hänga ihop med rubriken och med texten. Tänk helhet! Hänger det inte ihop blir läsaren förvirrad och tröttnar.

Steg för steg

Lindas USP (unique selling point) är tydliga steg för steg-bilder. Det blir en skola på riktigt. Även den som inte tycker sig kunna baka vågar prova.

Följ trafiken

Lär dig Google Analytics så att du kan följa trafiken för varje inlägg. På det viset kan du lära dig mer både om dina följare och ditt innehåll. När på dygnet är de aktiva? Vad går de igång på? Vad kan du strunta i?

Tänk säsong

Knyt an till tiden just nu. Vad tänker vi på extra mycket under hösten kontra vintern?

Många inlägg

Det diskuteras mycket om hur ofta man kan publicera inlägg i sociala medier. Linda går på mängd. Och för henne funkar det. Tre inlägg om dagen är inget konstigt.

LYSSNA PÅ HELA SAMTALET HÄR:



Personlig Utveckling & Hälsa

4 saker framgångsrika företagare gör på fritiden

Vill du veta vad framgångsrika människor gör på fritiden? I den här videon får du fyra enkla tips du kan kopiera direkt, och som hjälper dig att skapa ett liv som föder framgång. Missa inte!

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 11 juni, 2025 2 minuters läsning
vad fo¨retagare go¨r pa° fritiden

Foto: Unsplash

Vi människor har aldrig haft så mycket tid över som nu. Va, tänker du! Mitt liv är ju fullt hela tiden. Ja visst, men frågan är vad din tid är full med. Sociala medier? Nyheter? Tv-serier? Meningslösa möten utan agenda? Transportsträckor till jobb och dagis?

För att lyckas riktigt bra med det du vill, behöver du energi. Och fokus. Och kunskap. Och din uppgift som ledare är att skaffa allt detta på din fritid, så att du kan vara ditt allra bästa jag när du är på ditt företag. Och hur lyckas vi med detta?

Jo, vi byter ut alla dagens onödiga distraktioner mot fyra enkla aktiviteter – som nästan alla framgångsrika människor använder sig av (på ett eller annat sätt).

4 saker framgångsrika människor gör på fritiden

Träning

Låt oss vara ärliga, kan du komma på någon rimlig anledning till att inte röra dig en timme  om dagen? Inte vi heller. Inte tid? Gör om ett av dagens möten till en långpromenad, så har du löst biffen.

Läsning

Readers are leaders, och allt du lärde dig i skolan är daterat. För att bli riktigt vass som människa och företagare, tror vi att du ständigt behöver uppgradera dig. 20 minuters ny kunskap om dagen, kan det verkligen vara så svårt att få till? Knappast.

Meditation

För vissa av oss känns det läskigt. Onödigt. Flummigt. Men forskningen talar tydligt – de positiva effekterna är överväldigande. Och du behöver hitta fokus för att lyckas riktigt bra med ditt företag och ditt liv. Börja med 10 minuter om dagen, och använda gärna vår favoritapp Headspace för att komma igång supersnabbt.

Passioner/hobbies

Ditt företag är inte allt, och det är spännande att se att nästan alla framgångsrika företagare också har spännande hobbies. Segling, äventyr, dataspel, broderier… Vad det än är, kan en hobby som gör dig riktigt passionerad vara en perfekt oas för att koppla bort företaget. Tips: om du jobbar med huvudet i ditt företag, brukar en mer fysisk hobby vara allra bäst. Eller tvärtom…

I denna video får vi en riktigt spännande genomgång som lär dig hur du kan komma igång med dessa fyra strategier – 4 saker framgångsrika människor gör på fritiden.



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.