<![CDATA[]]>

PR-experten: ”Hennes pressrelease öppnade en ny marknad”

Redaktionen

Publicerades: 30 september, 2014

När Barbro Holmström skickade en pressrelease om sin innovation Rivröret öppnade sig en helt ny marknad: Båtägare i Norge.

Anna Fagerström är TV4-journalisten som startade PR-kiosken AB för att lära småföretagare marknadsföra sig gratis i tidningar, webb, radio och tv. I sitt blogginlägg här på Driva Eget berättar hon om Barbro Holmström. Genom att skicka ut en pressrelease lyckades Barbro inte bara få svenska tidningar att skriva om hennes produkt, utan även en norsk tidning plockade upp den.
– Det var en stor norsk båttidning som nappade på pressreleasen och skrev en artikel. Sen dess rasar det in beställningar från Norge, säger Barbro.

Tidigare har Barbro jobbat en del med så kallad gerillamarknadsföring.
– Jag har lappat bilar på parkeringar vid stora evenemang. Det har gett ganska bra effekt, men inte så bra som pressreleasen, säger hon.

”PR behöver inte vara jättesvårt” slår Anna fast i sitt blogginlägg.

Läs mer om Barbro och se hur hennes pressmeddelande såg ut i Annas blogginlägg här!

 

Tidigare har Anna även berättat om hur Marie lyckades hamna på Expressens löpsedel som expert och hur du drar igång din PR-höst.

GÅ VÅR WEBBKURS MED ANNA

PR för småföretagare – grundkurs – med Anna Fagerströmwebbkurs_sa_kommer_du_med_i_medierna_170x109
Lär dig allt du behöver veta för att komma med i medierna.
– Det gäller att ha en bra mediestrategi, som grundar sig på en bra idé med koppling till ditt företag. Allt detta ska jag hjälpa dig med, säger Anna Fagerström.

Gå webbkursen här!

 

Här är några av huvudrubrikerna i kursen:

  • Det bästa journalister vet
  • Ditt företag kan också skapa nyheter
  • Din undersökning kan bli en nyhet
  • Så väljer du rätt medier
  • Så använder du proffsens egna verktyg
  • Rätt sätt och rätt tid att kontakta journalister

Läs mer och beställ!