Ett gott syfte gynnar alla i längden

Helena Kubicek Boye

Publicerades: 19 maj, 2011

Läste i DN söndag om norske hotellmagnaten Petter Stordalen har även läst otaliga böcker av och om multientreprenören Richard Branson och tänker även på en del av våra svenska drakar som byggt upp starkt kapital. Gemensamt för flera av de här personerna är att de inte i första hand drivs av kapitalet utan av att göra något som ger avtryck, som leder världen i bättre riktning och som på något vis hjälper andra människor eller vår planet.

Detta att ha en vision som har ett välgörande ändamål, som inte bara handlar om att du själv ska betala hyran, tror jag ökar möjligheterna att lyckas.
Detta kan göras i såväl multinationella företag som i mellanstora och små enmansföretag.

Jag tänker till exempel på Ingrid Berner som med stor framgång sprider sitt budskap om att öka tilliten och känslan för varandra genom sina så kallade kram – mattor Rugs for Hugs.

 

Så fråga dig själv: HUR BIDRAR MIN TJÄNST/PRODUKT TILL EN BÄTTRE VÄRLD?