Kunskap är dagsfärsk

7 mars, 2016

  • Vad behöver dina potentiella kunder veta när de befinner sig i en viss del av kundresan/köpprocessen.
  • Vilket innehåll kan du kommunicera som är användbart för dina potentiella kunder.
  • Vilket innehåll kan du kommunicera som synliggör din kunskap och ökar förtroendet hos dina potentiella kunder
  • Beskriv vad ni gör för era kunder och vilket värde ni tillför.
  • Kommunicera konsekvent.
  • Utbilda era kunder och potentiella kunder.
  • Ge bort kunskap.
  • Sälj INTE!
  • Visa intresse för era kunder och kommunicera MED dem
  • Kommunicera innehåll som handlar om kunden, INTE er verksamhet.
  • Visa att ni har branschkunskap, påvisa kunskap och expertis.
  • Involvera dina följare genom att fråga dem om råd.
  • NYA KÖPBETEENDEN Det finns en betydande förändring i hur människor och företag köper, vilket innebär att vi måste förändra vårt sätt att sälja. Köpbeslut fattas långt innan kunder kontaktar en leverantör. Du kanske har de bästa idéerna, produkterna eller tjänsterna, men om du inte har förmågan att skapa möjligheter till att möta och förstå dina potentiella kunder så spelar det inte någon roll. Lycka till med affärerna. Hälsningar Fredrik]]>

    Foto av: ADOBE STOCK
    Trött på energitjuvar? Så här hanterar du dem
    Foto av: ADOBE STOCK
    3 saker alla borde veta om AI
    Här förlorar e-handeln miljarder varje år