Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

Lägg tid på innehållet i din webbshop

13 mars, 2017 1 minuts läsning

Först och främst måste du ha riktigt bra produktinformation. Berätta varför kunden ska köpa just dina varor, tänk på att detaljer ofta gör oss lugna och trygga – och sugna – på att handla. 


Satsa på bra bilder och eventuellt film. Många häller in standardbeskrivningar för produkterna från tillverkarna. Men texterna avgör hur högt du hamnar i Google, så lägg tid på att skriva egna.

Våga också synas själv på sidan. Att du är liten är ingen svaghet, tvärtom. Så kliv fram och visa vem du är, det kan göra dina besökare tryggare att handla. Tänk på din e-shop som en vanlig butik, där du skulle stå bakom kassan och ta emot kunden personligen – och därmed locka den från de stora jättarna. Du behöver inte berätta allt om dig, men varför inte ha namn, bild, kontaktuppgifter och kanske några rader om varför du valt att starta affären?

Kom också ihåg att ha tydliga köpvillkor (vad gäller kring frakt, returer och öppet köp?) och kanske en sektion där du besvarar vanligt förekommande frågor.

Överväg även att dela med dig av råd och tips kopplade till din nisch och dina produkter. Det kan locka kunder (och kanske användas i ett nyhetsbrev?) och även vara bra för din sökordoptimering så att du hamnar högt i Google när kunder söker efter sådant som dina varor kan hjälpa dem med.

Läs mer om smarta funktioner!Läs mer om e-handelsplattformar!Läs mer om betallösningar!Läs mer om hur du hittar rätt produkt!

Dela artikeln

ANNONS

Innehåll från Almi

Partner

Vilka lån kan mitt företag få hos Almi 2025? Och vad är villkoren?

Vilka lånemöjligheter finns via Almi 2025? Hur hög är räntan? Och hur mycket kan företaget låna? I den här guiden går vi igenom möjligheterna till Almi-finansiering för ditt företag.

Almi 21 april, 2025 7 minuters läsning
Lån hos Almi 2025

Foto: Vilka lån finns hos Almi



Ekonomi & Skatt

Gör tvärtom – och spara 30-50 % av företagets kostnader!

Genom små, enkla knep kan du spara stora pengar och massor med tid. Vi gissar att fyra smarta förhållningssätt kan minska företagets löpande kostnader med 30-50 % per år. Vill du också prova?

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 12 maj, 2025 3 minuters läsning
Göra tvärtom

Foto: Unsplash



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.