Så använder dina kunder sociala medier
Antalet svenskar på Instagram har fördubblats på ett år, från 15 till 28 procent. Det visar nya siffror från stiftelsen .se som intervjuat 3000 svenskar.
I åldern 12-15 år använder två av tre flickor Instagram dagligen jämfört med knappt varannan av pojkarna. I åldern 36-45 år använder 13 procent av kvinnorna Instagram dagligen jämfört med 5 procent av männen.
Läs mer: 4 tips för att lyckas med InstagramFacebook är fortfarande i särklass populärast. I åldersgruppen 16-25 år besöker hela 95 procent någon gång Facebook. Fyra av fem gör det dagligen och en av tre flera gånger om dagen. I åldern 12-15 år har dock Facebookanvändningen minskat från 91 procent 2012, till 86 procent 2013 och 83 procent 2014. Men i åldern 46-75 år har Facebookanvändandet ökat från 49 procent till 56 procent sedan 2013.
Twitter då? En av fem svarar att de besöker Twitter någon gång, bara 6 procent gör det dagligen. Användningen har i princip stått still sedan 2013. Av de som faktiskt använder Twitter är det dubbelt så många som läser än som skriver.
Läs mer: Så twittrar du för bättre affärerFölj driva eget:Instagram.com/drivaegetFacebook.com/driavegetTwitter.com/drivaegetse