Ska alla verkligen samla data?

6 maj, 2019

Big Data text with young woman holding a tablet computer in a chair

Samla all data du kan. Det nya guldet, brukar det hävdas.
Om man vet hur man ska hantera den, skulle man kunna lägga till. För det är svårt att göra något vettigt av den, menar Simon Bayer, expert på marknadsföring online.

För några år sedan snackades det mycket om Big Data. Varje gång vi går ut på nätet lämnar vi efter oss digitala spår. I dem uppstår möjligheter att rikta sig till exakt rätt konsument, i stället för att skjuta brett med sin marknadsföring. Om man samlar informationen vill säga – och inte minst om man analyserar den på rätt sätt.

LÄS OCKSÅ: SKIPPA DEN DIGITALA STRATEGIN

Simon Beyer
Sim

Bli medlem i Driva Eget Premium

Hej kompis! Nu har du läst de kostnadsfria artiklar vi bjuder på. För att använda Driva Eget fullt ut behöver du logga in eller bli premiummedlem för att fortsätta läsa. Det tar 2 minuter att skapa ditt konto.

Logga in eller Skapa ditt konto
7 sätt att spåra dina kunder – och sälja mer
Så kan du kartlägga dina kunder – och tjäna mer
Foto av: ADOBE STOCK
Riksbankens nya rapport: Här är största risken för ekonomin