Varumärkesproffset: Så gör du kunden till din säljare

2019-08-28
12 minuters läsning

Varumärkesproffset: Så gör du kunden till din säljare

Den dagen dina kunder säljer in dina produkter – då vet du att ditt varumärke är starkt. Men hur kommer man dit? Varumärkesexperten Pia Anderson berättar om vad du ska göra – och inte!

Pia Anderson har jobbat med varumärken i närmare trettio år. Hon har skrivit flera böcker, föreläser och håller kurser. Men vad är egentligen ett varumärke?

– Jag brukar definiera ett varumärke ur flera olika perspektiv. Ibland är det något som är känt. Kända varumärken fördelen att många vet vad de erbjuder och varför man ska välja dem. Ett varumärke är alltså inte bara ett namn, utan man förknippar det med ett erbjudande, säger Pia och fortsätter:

LÄS OCKSÅ: 6 NYCKLAR TILL FRAMGÅNG

– Det det tredje steget är tycka om. Så man är känd, kunderna vet vad man erbjuder och varför de ska välja en. Men potentiella kunder tycker om en också. Då blir man vald! Blir vald första gången och lyckas bra i relationen med kunden, kanske kunden välj

Bli medlem i Driva Eget Premium

Hej kompis! Nu har du läst de kostnadsfria artiklar vi bjuder på. För att använda Driva Eget fullt ut behöver du logga in eller bli premiummedlem för att fortsätta läsa. Det tar 2 minuter att skapa ditt konto.

Logga in eller Skapa ditt konto