Till huvudinnehållet
Sök efter innehåll

sidor hittade på sökordet: Inga sidor hittade

12 tips för bättre nätaffärer

19 maj, 2010 3 minuters läsning
Funderar du på att starta en tjänst på nätet eller har du redan gjort det? För att tjäna pengar räcker det inte bara att finnas till. Här får du 12 viktiga råd på vägen - som dessutom ger pengar i fickan. 1. Skylta snyggt på sajten
Första intrycket består - se till att dina besökare kommer till en attraktiv och lättnavigerad sajt. Och ge alltid tydlig information om företagets namn, adress och telefonnummer. Visa att din verksamhet är mer än en hemsida. Bilder på människorna bakom är en självklarhet.

2. Tänk stort, börja smått
En stor fördel med e-handel är att du kan köra igång i mycket liten skala för att testa marknaden. Men snåla på rätt saker – även en liten webbshop behöver ge ett proffsigt intryck.

3. Optimera för besökare - och sökmotorer
Innehållet på sajten ska inte bara tilltala besökarna och göra dem till kunder – du måste också tänka på hur Google ser din sida. En aktiv bakom kulisserna-blogg kan vara ett trevligt sätt att berätta vad som händer. Det gillar både besökarna och Googles sökmotor.

4. Ha proffsiga bilder
Oavsett om du säljer direkt eller indirekt på nätet är bilderna din chans att visa upp dina produkter. Ta den, och se till att förse bilderna med säljande bildtexter! Fundera också på vad en enkel videopresentation kan göra för ditt företag eller din produkt.

5. Analysera mera
Du vill inte bara veta hur många besök du har på din sida. Du vill också veta var de kommer ifrån, hur de klickar på sajten, och hur de tar sig därifrån. Googles gratisvariant Google Analytics kan hjälpa dig med det.

6. Få kunden att agera
Se till så att det inte finns några hinder i vägen för att kunden ska kunna köpa det du har att sälja eller lätt får kontakt med dig om det är det som är syftet med sajten.

7. Tänk logistik
Ska du sälja direkt på sajten är lagerstatus och leverans bitar du måste ha stenkoll på. Kan du inte erbjuda snabba leveranser är risken att besökaren blir kund - hos din konkurrent.

8. Använd telefonen också
Att ditt företag finns på nätet betyder inte att du bara får kommunicera med dina kunder på digitalt – missa inte chansen att använda telefonen för att öka känslan av mänsklig närvaro.

9. Trygg e-handel är bra e-handel
Svensk Distanshandels symbol Trygg e-handel ger signalen att du är seriös. För att bli godkänd måste du leva upp till deras 12-punktslista, men det är krav du bör försöka uppfylla oavsett om du vill certifiera dig eller inte. Läs mer på www.tryggehandel.se

11. Skicka nyhetsbrev
Varje ny kund är en potentiell stamkund. Elektroniska nyhetsbrev kan vara ett enkelt och billigt sätt att informera kunden om nyheter. Men för allt i världen: spamma inte och se till att det är lätt att avanmäla sig.

12. Isolera, nej - socialiera, ja!
Låt inte ditt engagemang på nätet begränsa dig till din sajt. En sida på Facebook, ett aktivt öra mot Twitter eller bevakning på vad som skrivs på bloggar och nätmedier om ditt varumärke eller bransch är i de flesta sammanhang en utmärkt investering i tid. Blanda dig gärna i debatten men framförallt: lyssna på den, dra slutsatser och se till att ständigt förbättra ditt erbjudande.

 


ANNONS

Innehåll från Mynt

Partner

Så gör 12 000 andra företagare för att spara tid och pengar

Vill du också slippa krånglet med kvittohantering och utgiftsrapporter? 12 000 företag har redan gjort valet som förenklar företagarens vardag avsevärt – nyfiken?

myntab_logo
Mynt 10 februari, 2025 4 minuters läsning
Native-februari_Drivaeget

Foto: Mynt

Tips: Här är svenska företaget som revolutionerar kvittohanteringen

Att driva företag innebär att jonglera hundratals uppgifter samtidigt. Kundrelationer, produktutveckling, personalansvar – och inte minst att samla in kvitton och administrera långa utgiftsrapporter. De flesta entreprenörer vill ägna tid åt sin kärnverksamhet och inte på kvitton och administration kring ekonomihantering. 

Därför finns det många lösningar som kan förenkla detta. Däribland Mynt, en lösning för att automatisera kvittohantering som används av över 12000 företag.

Mynt brinner för att förenkla och sänka tröskeln för entreprenörer genom att minimera den administrativa bördan som ofta följer med utgiftshantering. Med en djup förståelse för SME-företagens behov utvecklar Mynt ständigt nya smarta funktioner – som Smarta kvitton, vilket automatiskt matchar kvitton med rätt transaktion.

– Vår lösning med företagskort, kredit och utgiftshantering integrerat med bokföringssystem löser stora problem för företag i alla storlekar, berättar Baltsar Sahlin, vd och medgrundare på Mynt.

Tips! Över 12 000 företagare använder Mynt för att spara tid på sin utgiftshantering – kom igång med Mynt du också! Läs mer här.

Ett självklart val för smartare utgiftshantering

Ekonomiansvariga på företag av alla storlekar som behöver en helhetslösning för företagskort, kvittohantering och automatiserad bokföring vänder sig till Mynt för att göra sin administration så enkel som möjligt.

Istället för att samla in kvitton manuellt, hantera privata utlägg och krångla med pappershögar, kan företag nu sköta allt i en digital plattform med automatiserade processer. Ett av 12 000 företag som använder Mynt är kommunikationsbyrån Shomei: 

– Mynt hjälper oss att effektivisera vår administration, från kvittohantering till bokföring. Det har verkligen minskat huvudvärken och sparat oss tid på rapportering, berättar Shomeis vd.

Full kontroll och automatiska påminnelser

Utan ett bra digitalt system för utläggshantering kan det vara svårt att veta hur mycket som spenderas varje månad för företagets räkning. Med Mynt kan alla anställda få tillgång till ett företagskort och ekonomiansvariga får full kontroll genom att sätta individuella köpgränser.

Dessutom skickas automatiska påminnelser och notiser så att kvitton laddas upp direkt i Mynt-appen. Resultatet? Mindre strul, färre missade kvitton och en betydligt smidigare administration. 

Företagskort med kvittohantering – anpassat för din verksamhet

Användare av Mynt kan välja ett betalsätt som passar dem bäst, kredit eller debit. Använder man debit så kan man även slå på funktionen auto-top up som säkerställer att viktiga betalningar aldrig avbryts.

Det är en särskilt hjälpsam funktion för annonsköp, prenumerationstjänster och andra digitala betalningar, och ni som företag kan känna er trygga i att alltid ha täckning på era konton.

Självklart erbjuder även Mynt smart kvittohantering oavsett kortlösning ni väljer, vilket är gynnsamt vid köp av digitala annonser – som ofta genererar en mängd transaktioner varje månad. För den digitala byrån Search Intent har Mynts lösning för annonskvitton varit särskilt värdefull:

– Förutom den traditionella kvittohanteringen med resor och representation, använder vi Mynt för att hantera våra kunders annonskvitton, vilket tidigare varit en väldigt tidskrävande och krånglig uppgift. Nu kan vi enkelt dra och släppa alla kvitton direkt in i plattformen, där de matchas med rätt transaktion helt automatiskt, berättar Search Intents vice vd. 

Slipp jaga kvitton och utlägg – kom igång med Mynt

Vill du också slippa krånglig kvittohantering och få bättre kontroll över företagets utgifter? Kom igång med Mynt idag och upptäck hur smidigt det kan vara att driva företag när ni slipper ödsla tid på administrativa uppgifter som kvittohantering och privata utlägg.

Tips! Över 12 000 företagare använder Mynt för att spara tid på sin utgiftshantering – kom igång med Mynt du också! Läs mer här.

Om Mynt
Mynt erbjuder en helhetslösning för företag. Med företagskort kopplade till bokföringen minimeras tiden som behöver läggas på administration kring utlägg. Användaren kan fota kvittot och skicka in det, eller aktivera funktionen för smarta kvitton så matchas alla onlineköp automatiskt.

Med Mynt kan användaren välja olika nivåer av betalansvar för krediten och lägga till privata utlägg i systemet. På så sätt hanteras samtliga utlägg, oberoende av källa, i samma system och ekonomiansvarig får en översikt i realtid.

Mynt är ett licensierat e-pengainstitut under Finansinspektionen och har samarbeten med etablerade aktörer som Visa, Fortnox och Visma Spcs.

Över 12 000 företagare använder Mynt för att spara tid på sin utgiftshantering – kom igång med Mynt nu! 



Personlig Utveckling & Hälsa

Fem nattvanor som förändrar ditt företagarliv – testa detta!

Tänk om du kunde vakna upp supermotiverad varje dag – redo att ta dig an alla utmaningar i ditt företag. Vi använder oss av fem enkla knep för att få den bästa starten på dagen. Vilka använder du?

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 22 maj, 2025 3 minuters läsning
Nattvanor

Foto: Unsplash



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.