Till huvudinnehållet

Kostnadsfritt digitalt event: Starta Eget 2026 – från idé till startklart bolag på 45 min. Läs mer

Anpassa dina flöden och vad som visas först. Läs mer

Inspiration

Norrgavels unika filosofi gav framgång

Han har byggt sitt företag på frågor som vad det innebär att vara människa och strävar efter upplevelsen av tomhet. Möt Norrgavels Nirvan Richter: möbelskapare, sökare och ständigt närvarande.

Driva-Eget-Redaktion
Redaktionen 3 oktober, 2018 Uppdaterades 28 mars, 2025 11 minuters läsning
Norrgavel

Foto: Nitvan Richter är Norrgavels grundare. Foto: Nils Petter Nilsson

Ängelholmsgatan 1B, ett stenkast från Möllevångstorget i Malmö. Längst in på gården i den gamla fabriksfastigheten ligger Norrgavels prototypverkstad sedan 18 år. Men bara i några månader till, sedan kastas de ut tillsammans med de andra hyresgästerna.

– Det är ett spelbolag som köpt alltihopa, säger Nirvan Richter och skakar lite på huvudet.

Nu väntar 2,5 år i ett provisorium innan de får flytta in i nyrestaurerade lokaler i Varvsstaden, på Kockums gamla område. Nirvan oroar sig. Hur kommer det gå att arbeta i ett provisorium så länge? Och hur ska han kunna skapa något vackert i en omedvetet brutal miljö? Här i Möllan stämmer allt. Färgerna, fönstren, ljuset – och möblerna, förstås.

Norrgavel ur hans huvud

Att det är Nirvan som ska inreda nya kontoret är givet. I alla år har han stått för all formgivning av de egna produkterna, såväl som skyltning i butiker, butiksinredningar och marknadsföring. Det tydliga Norrgavel-uttrycket kommer ur hans hand och huvud.

Men sedan några år har han lämnat över vd-skapet till Christer Olsson, med bland annat ett förflutet inom Åhléns.

– Det är underbart! Christer är duktigare än jag på det där och ekonom dessutom. Då kan jag fokusera helt på det jag tycker är roligast, konstaterar Nirvan.

Med Christer har han inte bara fått en vd utan även en blåslampa. Christer vill öka lanseringstakten av nya produkter. Öka sortimentet. Skala upp.

– Såg du nya hängaren? undrar Nirvan.

Han ritade den igår. Nu är det strax efter lunch och prototypen är klar.

– Bra, den kan vi ha ute i butik efter sommaren, konstaterar Christer.

Detaljer som tål att granskas

Vi går ner i verkstaden. Här jobbar Nirvans kreativa sidekick sedan 23 år, möbelsnickaren Tomas Fröding. Nirvan ritar, Tomas bygger. Sedan blir det ett gemensamt gnuggande på detaljer.

– Mycket händer när man får träbiten i handen och träet möter svarven, säger Tomas.

De visar ett projekt som de påbörjade för tio år sedan. De fick aldrig till det då. För två år sedan gjorde de ett omtag. Nu börjar de närma sig något som de kan bli nöjda med. Nirvan visar några infästningsdetaljer som ska förbättras. Antagligen inget som vanliga kunden skulle upptäcka.

– Men om man verkligen tittar ska man se att det är genomtänkt, säger Nirvan. Perfektionisten.

Allt ska tåla att granskas – och slitas på.

Ekologi är en av tre grundpelare i Norrgavels värdegrund. Både vad gäller möblernas hållbarhet

– och miljöns. Så har det varit sedan starten 1991.

Nirvan, som då hette Erik, hade läst till husarkitekt på KTH, men insett att det var lättare att driva igenom idéer i mindre skala, så möbler blev grejen. Han utbildade sig i snickeri på Carl Malmstenskolan och 1988 höll han i Carl Malmstenutställningen på Nordiska Museet i Stockholm.

Från butik till webb

Det är lite av en ödets ironi att Norrgavel från början hade för avsikt att bara sälja via postorder. Det gick inte då. Man öppnade första butiken 1993. När vi ses nu, 25 år senare, och när stora delen av handeln går över till nya tidens postorder, ska Norrgavel äntligen öppna sin webbshop.

De fysiska butikerna vill man ha kvar, behovet av att klämma och känna består. Men de får en annan roll än webbshopen, menar Nirvan. Nyss öppnade de även i Nacka. Han har engagerat sig i inredningen, men därefter släpper han det dagliga ansvaret.

– Periodvis är det mycket. Man förlorar sig själv, finns det ett uttryck som heter. Det har en dubbel betydelse. Jag är observant på när det blir för mycket, fast jag blir inte orolig. Jag vet att jag kommer tillbaka – bara jag får sova, gå in i mig själv och meditera.

För Nirvan finns det en betydligt mer positiv sida av att förlora sig själv.

– Det är det viktigaste i livet. De flesta identifierar sig själva med sin egen fysiska person – sin personlighet, sin sexuella läggning, sitt yrke. Det kräver arbete och disciplin för att släppa det. Men det är där jag hittar friden, bortom egot. Det är meningen med allt! säger han och skrattar.

Är det inte svårt?

– Tja, tysk grammatik är också svårt. Man måste ägna energi åt det. När jag startade Norrgavel gick det bra från början. Men jag kände snart att det var för mycket kamp. Jag längtade tillbaka till ett tillstånd utan tyngden av ansvar och prestation. Ett enklare liv där jag var fri och kunde njuta och vara totalt närvarande. Som när jag var barn. Potentialen till frihet måste finnas även i vuxenlivet. Men då handlar det om att återerövra, göra val, prioritera.

Möta sorgen

Trots att han bodde fint och hade fyra fantastiska barn levde han i en känsla av sorg. Nirvan sökte upp kursgården Mullingstorp. Veckan där blev en vändpunkt. Men i stället för att bli av med sorgen, lärde han sig att möta den.

– Sorgen är inget du kan bli av med. Men om man kan gå in i den löses den upp. Rädslorna försvinner. Det blev en oerhörd befrielse. Plötsligt fanns bara lugnet och nyckeln till det för mig var just sorgen.

Han funderar på varifrån den kom, rädslan för att känna sorg. Kanske var det i barndomen när han fick höra att ”inte ska du vara ledsen”.

– Men sorgen är varken bra eller dålig. Det är en annan kvalitet bara.

Efter Mullingstorp fortsatte sökandet. Han började utöva yoga och meditation. Gick en 1,5 år lång terapi-

och meditationsutbildning i Danmark. Namnbytet från Erik till Nirvan blev ett sätt att manifestera lärdomarna och vilken kraft han ville använda.

Inte alltid lättsmält i näringslivet …

– Särskilt inte när det fanns en indisk guru inblandad också, skrattar Nirvan. Det finns så mycket starka åsikter. Men att inte förneka det för mig själv har gjort det lättare att stå fast.

Se smärtan

Förhållningssättet till sorg skulle han komma att få större nytta av än någon kunnat önska. För sju år sedan omkom sonen Victor i en tågolycka i Indien, 21 år gammal.

Nirvan beskriver hur mattan rycktes bort under fötterna. Men sorgen blev aldrig förlamande.

– Man kan inte försöka ändra på saker hela tiden. Det är inte fruktbart. Man får förhålla sig till sakernas tillstånd – oavsett om man upplever dem som bra eller dåliga. De flesta av oss som skilt oss har nog känt att man tvingats släppa idén om den lyckliga familjen; men det var väldigt svårt att släppa min identitet som pappa till de här fyra barnen. När jag förlorade Victor hade jag stor hjälp av att kunna se smärtan som den är, varken som bra eller dålig. Och det finns samtidigt något väldigt vackert i att

banden mellan föräldrar och barn är så starka.

Nirvan torkar undan några tårar. De kom så fort. Att förhålla sig till smärta är inte liktydigt med att slippa.

Strax efter Victors död startade Nirvan en blogg på Norrgavels hemsida. Där delade han med sig av tankar om livet i allmänhet – och om förlusten.

Om Wallenbergarna levt med mantrat verka men inte synas, så angriper Nirvan sina kunder på ett helt annat sätt. Han ställer sig intill och öppnar för ett samtal om det allra mest existentiella. Meningen. Hur vi lever de liv vi har.

Han ger begreppet livsstil ytterligare en betydelse.

– Design handlar ofta bara om yta. Men när jag var inbjuden till New York för att prata om Norrgavel insåg jag att det finns en humanistisk dimension i Sverige som vi tar för given. Ta Ikea, som vill göra tillvaron så bra för så många som möjligt. Både folkhemmet, och arbetarrörelsen handlar om en gemenskap och ett ömsesidigt förtroende. Samhället inrättade institutioner som fick uppdrag att forska i hur man kan göra livet mer drägligt för fler människor. Det är viktigt att utgå från den grunden.

Humanismen som värdegrund

Humanismen står nu som pelare ett i värdegrunden, före det ekologiska. Norrgavel säljer inte möbler, utan snarare ett förhållningssätt till inredning och livet.

Ni var lite före er tid med värdegrunden?

– Ja, verkligen. Jag ville ju jobba med det som var viktigast i livet, säger Nirvan.

Han berättar om en längtan efter skönhet. Hur han läste Per Wästberg och glädjen i att hitta någon som lyckades sätta ord på det han själv kände.

– Jag kände att bara jag kunde få min värld att bli vacker så skulle jag också bli lycklig. I min värld lyckades jag genom att skapa ett alternativt sätt att skapa sitt hem. Mer sinnligt och avskalat, genom att man omger sig med de finaste materialen.

Men lycklig? Nja.

– I mitten av 90-talet insåg jag att herregud, livet blev i grunden inte annorlunda trots att jag fick till den ”perfekta” stolen. Insikten förenklade mitt liv.

Det var då han började gå på terapi – och till slut hittade en kärna som inte var personlig.

– Kvaliteten består i att göra något med hela sin närvaro. Att man tar livet på allvar. Jag vill göra livet enkelt. När jag är i kontakt med mig själv är det enkelt. Även om man förlorar ett älskat barn.

Om nu kollegorna var något frågande efter namnbytet, så har Nirvans livssyn självklart påverkat företaget också.

– Ja, fast på ett annat sätt än jag trott. Det finns en förståelse inom företaget och vi har faktiskt gett flera i personalen en kurs på Mullingstorp i present. Men det är oerhört mycket lättare att prata om existentiella frågor i dag än det var för 5–6 år sedan. Ta bara yogan, som finns överallt nu. Alla håller på.

Perfektionisten kliver fram

Nirvan lever sin paradox. Å ena sidan är det den totala närvaron i nuet,som inte är kopplad till den fysiska personen. Å andra sidan är det fysiska otroligt viktigt. Perfektionisten kliver fram igen.

– Konstnärer och arkitekter kan inte göra något halvdant. Christer har fört in ”tillräckligt bra” i det här företaget och det är väl bra. Jag har lärt mig att bara göra tillräckligt bra i vissa arbetsmoment. I

vissa lägen är det kontraproduktivt med perfektionism. Men det ska vara ett aktivt val.

Nu är bloggen avslutad. Det gick bara runt till slut, menar Nirvan. Och så finns det en oro för att människor väljer att se vardagen som grå och projicerar längtan på allt som ska bli perfekt. Själv säger han att han – innan han började meditera – bara upplevt tre ögonblick då livet känts perfekt.

– Ett lugn som infann sig från ingenstans, det bara kom till mig. Det måste innebära att det fanns inom mig. Mitt fokus blev att hitta vägarna in i mitt eget djup. Jag har ett stort behov av att gå in och hitta lugn och tomhet.

Klockan har blivit tre. Det är dags att ansluta till kollegorna i fikahörnan. Det blir som det brukar. Man pratar om barnen.

– Familjeliv i all ära, men att få se barnen jobba i företaget är det roligaste, säger Nirvan.

– Fast det gäller att släppa in dem … Du kanske kan låta Sofie inreda nya kontoret, skrattar Christer.

Nirvan blir tyst ett slag.

Blev du ställd nu?

– Jag undrade varför du ställde frågan, säger Nirvan till Christer och skrattar.

Det börjar dra ihop sig till att flyttpacka.

– Först tyckte jag bara att allt kändes jättejobbigt. Men nu bejakar jag flytten. Det är bra att ryckas upp ur sina rutiner och försätta sig i en ny verklighet.

Av: Yasemin Bayramoglu

Fakta om: Nirvana Richter

Gör: Arkitekt och möbeldesigner. Grundare av Norrgavel, som han startade 1991.'

Född: 1954.

Bor: Malmö.

Familj: Barnen Sofie, David och Helene samt kärleken Arpita Switch.

Läs mer: norrgavel.se

Vanliga frågor om Norrgavel och Nirvan Richter

(FAQ tillagd i efterhand av redaktionen)

Vem är grundaren av Norrgavel?

Nirvan Richter (tidigare Erik) grundade Norrgavel 1991. Han är utbildad husarkitekt från KTH och har även studerat snickeri vid Carl Malmstenskolan. Som grundare har han format företagets tydliga designfilosofi och värdegrund, med fokus på humanism och hållbarhet.

Vad är unikt med Norrgavels affärsmodell?

Norrgavel kombinerar svenskt möbelhantverk med en stark värdegrund baserad på humanism och ekologi. Företaget har utvecklats från butiksfokus till en omni-channel strategi med både fysiska butiker och e-handel. Det unika är att företaget inte bara säljer möbler, utan ett helt förhållningssätt till inredning och livsstil.

Hur ser ledarskapet ut på Norrgavel idag?

Nirvan Richter har överlämnat VD-rollen till Christer Olsson, vilket har lett till en ny fas i företagets utveckling med ökat fokus på tillväxt och produktutveckling. Richter fokuserar nu på design och kreativt arbete, medan Olsson driver den operativa verksamheten.

Vilken roll spelar familjen i Norrgavels verksamhet?

Familjen är djupt involverad i företaget, med flera av Nirvan Richters barn aktiva i verksamheten, including dottern Sofie Richter. Detta skapar en unik företagskultur där familjevärderingar och professionellt företagande möts.

Hur har Norrgavel utvecklats genom åren?

Från att ursprungligen planera att endast sälja via postorder, har Norrgavel vuxit till att bli ett välkänt möbelföretag med butiker i flera städer, inklusive Malmö. Företaget har konsekvent hållit fast vid sin värdegrund samtidigt som det anpassat sig till moderna handelsmönster genom att nu lansera e-handel.

Vad är Norrgavels syn på hållbarhet och design?

Norrgavel arbetar med ett helhetsperspektiv där ekologisk hållbarhet är en av grundpelarna. Företagets design kännetecknas av genomtänkta detaljer, hållbara material och tidlös estetik. Varje möbel ska tåla att granskas och användas under lång tid.



ANNONS

Innehåll från Brath

Partner

Så bygger du en SEO-strategi inför 2026 – missa inte detta “super hack”

Visst är AI viktigt, men större delen av trafiken till de flesta företag kommer via Google och vass sökmotoroptimering. Så vilka är det viktigaste knepen för att lyckas med SEO 2025 och framåt? Det tänkte vi berätta nu – häng på!

brath
Brath 24 oktober, 2025 Uppdaterades 28 oktober, 2025 5 minuters läsning
SEO-strategi 2026

Foto: Stock

Att skapa affärer på nätet handlar inte bara om att sälja produkter, utan om att synas, skapa tillit och växa långsiktigt. I den digitala världen är konkurrensen hård, och det är oftast sökmotorerna som fortsatt avgör vilka företag som får kundens uppmärksamhet. Med en genomtänkt SEO-strategi kan du inte bara öka trafiken till din webbplats, utan också bygga ett starkt varumärke som kunderna litar på.

– Vi bygger alltid strategier utefter kundens målsättning. Genom åren har vi hjälpt kunder att öka sin organiska synlighet 250%, få topplaceringar på sina viktigaste sökord och hjälpt att öka kunders intäkter så de kan växa och expandera, berättar Caroline Danielsson, Head of SEO på Brath.

Så hur gör man då för att lyckas med sökmotoroptimering 2025 och framåt? Antingen kan du läsa den här guiden, där SEO-byrån Braths experter steg-för-steg berättar hur du kan tänka. Eller så kan du som Driva Eget-läsare boka en gratis konsultation med SEO-experterna på Brath (som har hjälpt företagare med SEO i över 15 år). Det gör du här.

Tips: Här kan du läsa en artikel om de hetaste SEO-trenderna 2025

Steg 1: SEO är grunden för din digital närvaro

Sökmotoroptimering, eller SEO, är nyckeln till att bli synlig på nätet. Det handlar inte bara om att placera rätt ord på rätt plats, utan om att skapa en helhetsstrategi där teknik, innehåll och användarupplevelse samverkar. En bra SEO-strategi börjar med att förstå din målgrupp: vilka ord de söker på (här får du hjälp att göra en sökords-analys), hur de beter sig online och vilken information de vill ha innan de handlar. 

När du vet det kan du bygga en webbplats som både sökmotorer och människor tycker om. Optimerade produktbeskrivningar, relevanta rubriker och tydliga kategorier hjälper sökmotorer att förstå vad just du säljer. Samtidigt ger det kunderna en smidig upplevelse som gör att de återvänder.

Tips! Ofta behöver SEO kombineras med Google Adwords och annonsering på Facebook och Instagram. Här kan du läsa mer om hur du lyckas med Google Adwords. Och här berättar vi hur vi kan hjälpa dig att synas på Instagram och Facebook.

Steg 2: Förtroende skapas genom trovärdigt innehåll

Att synas i sökresultaten är bara början. För att verkligen vinna kundens förtroende måste ditt innehåll signalera kvalitet och expertis. Det handlar om mer än att fylla sidan med nyckelord – du behöver skapa innehåll som svarar på kundens frågor och vägleder dem mot rätt beslut.

Ett välskrivet blogginlägg om hur man väljer rätt produkt eller en informativ guide som löser ett vanligt problem stärker din auktoritet. Kunderna känner att de får värdefull information, och sökmotorerna ser att din sida är relevant. Den kombinationen bygger långsiktig trovärdighet. Ett riktigt 'super hack' är att väva in frågan i svaret – på så vis skapar du en artikel där det blir tydligt för både sökmotor och användare. Ska du till exempel svara på frågan 'Vad är AI?', inled då artikeln med 'AI är....'. Tydlighet vinner alltid!

Steg 3: Teknisk SEO stärker strukturen

Bakom varje framgångsrik webbplats ligger en välstrukturerad teknisk grund. En snabb, mobilanpassad och säker webbplats är avgörande för att både besökare och sökmotorer ska trivas. Många företagare underskattar vikten av teknisk SEO, men det kan vara skillnaden mellan att hamna på första sidan eller försvinna i mängden.

Se till att din webbplats laddar snabbt, att länkar fungerar och att produktsidorna är logiskt organiserade. Använd interna länkar för att guida både användare och sökmotorer mellan sidorna. Det skapar en tydlig struktur som förbättrar upplevelsen och stärker din synlighet.

Tips! Om du vill ha hjälp med teknisk SEO, kan Braths experter hjälpa dig. Börja med en kostnadsfri konsultation – boka din tid här.

Steg 4: Bygg långsiktiga resultat med rätt strategi

SEO är ingen engångsåtgärd utan en process som kräver planering och uthållighet. Det tar tid att bygga förtroende hos både kunder och sökmotorer, men resultaten blir desto mer hållbara. En genomtänkt strategi handlar om att kontinuerligt analysera, justera och förbättra.

Det kan handla om att uppdatera produktbeskrivningar, lägga till nytt innehåll eller optimera gamla sidor som inte längre presterar. Genom att mäta resultat och anpassa din strategi kan du stegvis förbättra din ranking och öka konverteringen.

Steg 5: Ta hjälp av experter för bästa resultat

För många företagare kan SEO kännas överväldigande. Det kräver kunskap, tid och rätt verktyg för att lyckas. Därför kan det vara klokt att ta hjälp av specialister som kan guida dig rätt från början. Professionella SEO-byråer som Brath har lång erfarenhet av att skapa skräddarsydda lösningar som stärker företags digitala närvaro.

Genom att kombinera teknisk optimering med strategiskt innehållsarbete kan de hjälpa dig att nå din målgrupp, bygga förtroende och skapa stabil tillväxt över tid.

Sammanfattning av din SEO-strategi

Att bygga synlighet och förtroende med SEO handlar om mer än att jaga klick. Det handlar om att förstå kundens behov, skapa värdefullt innehåll och ha en teknisk struktur som fungerar. Genom att investera tid och strategi i din sökmotoroptimering lägger du grunden för en webbplats som både syns, växer och blir trovärdig i längden.

En stark SEO-strategi är inte bara en investering i trafik – det är en investering i ditt varumärkes framtid.

Tips! Om du vill ha hjälp med teknisk SEO, Google Adwords eller annonsering på Facebook och Instagram, kan Braths experter hjälpa dig. Börja med en kostnadsfri konsultation – boka din tid här.

Om SEO-byrån Brath
Brath är ett norrländskt företag med ett tydligt uppdrag - att hjälpa företag växa online. Med rötterna i Norrland präglas deras arbetssätt av enkelhet, ärlighet och hårt arbete. De kallar det att vara okrångliga - att fokusera på det som verkligen gör skillnad.

SEO är en av Braths största styrkor. Genom tekniska förbättringar, smart innehåll och långsiktiga strategier ser de till att ditt företag syns när kunderna söker efter det du erbjuder.

Med norrländsk pålitlighet och digital spetskompetens levererar Brath resultat som håller över tid. Enkelt, tydligt och med fullt fokus på din tillväxt online.



Starta Eget-skolan

Nu lanserar vi Starta Eget-skolan – helt kostnadsfritt för dig

Dags att äntligen dra igång ditt drömföretag? Kul! För just dig har vi skapat Starta Eget-skolan – med våra allra bästa tips, checklistor, kalkyler och mallar. I 16 steg tar vi dig från idé till startklart bolag och första kunderna. Häng på!

Gustaf Oscarson
Gustaf Oscarson 30 november, 2025 Uppdaterades 12 december, 2025 3 minuters läsning
Starta eget som anställd (detta måste du veta)

Vi på Driva Eget har hundratals guider om att starta eget, och äntligen har vi sammanställt allt i en starta eget-skola. Den fungerar så här:

  1. I 16 steg tar vi dig från drömmar och idéer till startklart, registrerat (och förhoppningsvis) framgångsrikt företag. Lite längre ner kan du se alla delar i starta eget-skolan.
  2. Vi rekommenderar också att du anmäler dig till vårt stora Starta Eget-event (digitalt), helt kostnadsfritt. Där går vi igenom de absolut viktigaste tipsen på 45 minuter. Anmäl dig här – rekommenderas varmt (våra event brukar alltid bli fullbokade, så först till kvarn).



Extra stolta är vi över att Spiris är partner till både starta eget-skolan och starta eget-eventet. Vi har jobbat med Spiris i många år och vet hur duktiga de är på att hjälpa oss företagare – både med sin populära ekonomiplattform och med smarta mallar, checklistor och verktyg. Så låt oss introducera Spiris som partner, och låta dem ge några riktigt bra tips direkt.

Spiris tipsar:

✔️ Här kan du ladda ned en gratis mall för din affärsplan
✔️ Upplev Spiris! Prova Spiris bokföring och fakturering – gratis.
✔️ Har du frågor om att starta eget? Snacka med oss allt mellan himmel och jord, så länge det rör företagande. Boka gratis rådgivning.
✔️ Vill du också starta aktiebolag snabbt och enkelt? Skaffa ett lagerbolag. När du blir kund hos oss, får du ett på köpet. Läs mer här.
✔️ Vilken affärsidé blir din? Vi bjuder på 37 färdigpackade idéer som kan bli ditt företag.

Genom hela Starta Eget-skolan kommer vi att få smarta tips från Spiris. Nice!

Här är stegen i Starta Eget-skolan

Alright, låt oss gå igenom de olika delarna i Starta Eget-skolan. Bäst är förmodligen att gå igenom allihop – men du kan såklart också handplocka dina favoriter.

  1. Hitta en lönsam och hållbar affärsidé – så här gör du
  2. Så skapar du en affärsplan – steg för steg
  3. Starta eget som anställd (detta måste du veta)
  4. Vilken bolagsform är bäst 2026 – enskild firma eller aktiebolag?
  5. F-skatt? FA-skatt? Moms? Skatterna du behöver förstå i uppstarten
  6. Vad kostar det att starta eget? Och hur finansierar jag uppstarten?
  7. Avtal, försäkringar och tillstånd du behöver som företagare
  8. Checklista: Starta eget företag – steg för steg
  9. Registrera enskild firma hos Verksamt – steg för steg
  10. Registrera aktiebolag hos Verksamt – steg för steg
  11. Få dina första kunder – så marknadsför du smart i uppstarten
  12. Så sätter du rätt pris på dina tjänster eller produkter
  13. Så kommer du igång med hemsida, Google och sociala medier
  14. Gör din första budget – och förstå företagsekonomi som nyföretagare
  15. Vanliga misstag nya företagare gör – och hur du undviker dem
  16. Hur fungerar bokföring? Enkel guide för nya företagare

Alright kompis, inget att vänta på va? Kört hårt och all lycka till!

Och du – vill du verkligen ta stora kliv och bygga ditt drömföretag? Gör som 1 000-tals andra företagare, bli medlem i Driva Eget Plus.



Cookies

Den här webbplatsen använder cookiesför statistik och användarupplevelse.

Driva eget använder cookies för att förbättra din användarupplevelse, för att ge underlag till förbättring och vidareutveckling av hemsidan samt för att kunna rikta mer relevanta erbjudanden till dig.

Läs gärna vår personuppgiftspolicy. Om du samtycker till vår användning, välj Tillåt alla. Om du vill ändra ditt val i efterhand hittar du den möjligheten i botten på sidan.