<![CDATA[Elon Musk]]>

Musk gjorde fel – så hanterar du klagande kunder

Cecilia Ingvarsdotter

Uppdaterades: 2 december, 2020
Publicerades: 5 februari, 2016

En kund klagande på biltillverkaren Tesla och då rök beställningen, men det är inte rätt väg att gå enligt författaren Annika R Malmberg. Här är 8 sätt för att hantera kunder som klagar.

Riskkapitalisten Stewart Alsop fick sin order på en Tesla-bil struken. Varför? Han hade skrivit ett öppet brev med klagomål till grundaren Elon Musk.

Annika R Malmberg, som är föreläsare, författare och inspiratör, menar att det är hur du bemöter dina kunder som avgör hur du lyckas med din försäljning. Även besvärliga kunder kan bli nöjda men det kräver mycket förståelse och tålamod. Här ger hon 8 sätt att hantera kunder som klagar.

Vissa kunder tar mer kraft och tid från dig och ditt företag än vad de ger tillbaka i inkomst och utveckling.
Här reder vi ut vilka kunder som är värda att satsa på.

Jonas sa däremot upp alla sina kunder och vinklade om sin affärsidé.
Läs mer om Jonas här.

 

Riskkapitalisten Stewart Alsop tweet, Elon Musk svarade att det måste ha varit en nyhetsfattig dag om detta blev en nyhet.

Riskkapitalisten Stewart Alsop tweet, Elon Musk svarade att det måste ha varit en nyhetsfattig dag om detta blev en nyhet.

Har du problem med kunder som inte betalar?
Så kan du gå till väga för att lösa problemet.

Hur hanterar du klagande kunder? Tycker du Musk gjorde rätt? Kommentera gärna nedan.