Undvik vanligaste missarna när du sätter pris

22 juli, 2019

Även stora etablerade företag går i fallgropar när de sätter sina priser. Prisexperten Andreas Jonason på Simon-Kucher & Partners berättar om hur de fem vanligaste misstagen – och hur du undviker dem.

1. FEATURE SHOCK

– Man är så stolt över sin produkt att man stoppar in alldeles för mycket i den. Sortera noga! Vilka saker höjer värdet på paketet och vilka vilka ska du ta bort? Du kan sälja det ändå, men inte som en del av paketet.

LÄS OCKSÅ: HÄR FINNS EU-BIDRAG ATT SÖKA

2. ONE SIZE FITS ALL

– Man har samma paket oavsett vem kunden är. Här behövs i stället ett erbjudande per segm

Bli medlem i Driva Eget Premium

Hej kompis! Nu har du läst de kostnadsfria artiklar vi bjuder på. För att använda Driva Eget fullt ut behöver du logga in eller bli premiummedlem för att fortsätta läsa. Det tar 2 minuter att skapa ditt konto.

Logga in eller Skapa ditt konto
Prissättning och prisdumpning – så hanterar du det
Digitaliseringens baksida – prisdumpning drabbar återförsäljare
6 råd – våga ta betalt!