Premium

Blåst på onlineköpet – blev en ny startup

Yasemin Bayramoglu

Uppdaterades: 27 maj, 2019
Publicerades: 22 maj, 2019
7 minuters läsning

Det räcker inte med en bra idé. Man måste ha en lösning på ett verkligt problem, som andra känner igen sig i.
Det menar Wilhelm Schenning, vars startup Woilà kom till när han känt sig blåst på pengar efter onlineköp.

Vi är nog ganska många som köpt något för att kort därpå upptäcka att priset satts ned. Vi känner oss lite blåsta och försöker glömma och gå vidare.

LÄS OCKSÅ: WILHELMS 6 TIPS NÄR DU SKA STARTA EN STARTUP

Studenten Wilhelm Schenning, däremot, han glömde inte. När han i slutet av 2016 upptäckte att priset på skjortan han köpt just hade sänkts med flera hundra kronor ringde han i stället upp kundtjänsten och bad om att få tillbaka mellanskillnaden.

– Jag var student och varje krona var enormt värdefull. Först blev jag arg på mig själv och tänkte ”varför väntade jag inte lite”, men sedan insåg jag att jag inte kommer att veta när de sätter ner priset, så jag tänkte att jag står på mig och ser vad som h

Bli medlem i Driva Eget Premium

Hej kompis! Nu har du läst de kostnadsfria artiklar vi bjuder på. För att använda Driva Eget fullt ut behöver du logga in eller bli premiummedlem för att fortsätta läsa. Det tar 2 minuter att skapa ditt konto.

Logga in eller Skapa ditt konto